Influencer Marketing Bureau

Influencer Marketing Bureau

Je hoort het steeds vaker om je heen: ‘influencer, influencer, influencer’. Maar wat is nu precies een influencer? Als je het woord influencer vertaald naar het Nederlands is het iemand die een ander beinvloed. Maar hoe dit precies werkt en wat je precies mag verwachten is voor veel mensen nog een raadsel.

 

Wat is een influencer

Een influencer is iemand met een grote online presense. De platformen waarop influencers het meest aanwezig zijn, zijn Instagram en YouTube. Op deze platformen delen zijn content. Dit kan heel gevarieerd zijn. We zullen een aantal voorbeelden op een rijtje zetten:

– Lifestyle influencers: Deze influencers zijn heel actief met vloggen. Vloggen is het online in beeld brengen van je eigen leven. Deze influencers nemen je dagelijks mee in hun eigen dagelijkse leven. Van samen wakker worden, ontbijten, werken, naar de sportschool en ’s avonds op de bank Netflixen. Je kunt het je zo gek niet bedenken of het wordt in beeld gebracht. De meest banale simpele dagelijkse activiteiten filmen ze om vervolgens online te zetten. Dit klinkt wellicht raar maar het is een goede manier om mensen aan je te verbinden. Vooral jongeren tussen de 12 en 30 jaar volgen deze filmpjes graag en voelen een bepaalde verbondenheid met hun favoriete influencer.

– Fashion Influencers: Deze influencers maken vooral veel content over hun aankopen of producten die ze door pr-bureaus toegestuurd krijgen. Ze laten je zien wat de nieuwste modetrends zijn, welke kleuren in zijn en welke merken helemaal hip en happening zijn. Ze laten je ook zien hoe je bepaalde items kunt stijlen en het beste kunt dragen.

– Beauty Influencers: Deze influencers maken vooral veel content over hun aankopen of producten die ze door pr-bureaus toegestuurd krijgen. Ze nemen veel tutorials op. Dit zijn filmpjes waarbij je kunt zien hoe je make-up moet aanbrengen, hoe je de perfecte winged eyeliner moet maken, wat de beste lipscrub is etc.

Je kunt het je zo gek niet bedenken of er is een markt voor. Je hebt naast bovengenoemde voorbeelden influencers op het gebied van hotels, restaurants, sport, eten, lezen, fotografie, reizen en nog veel meer. Deze influencers zijn misschien wel belangrijker dan je denkt.

 

Waarom influencer marketing

Het inzetten van influencers kan enorm belangrijk zijn voor je business. Als je de juiste influencer hebt verbonden aan je merk kun je zien dat dit een grote positieve invloed kan hebben op je sales. Influencer marketing is een hele nuttige tool als je meer bekendheid wilt creëren voor je product, een nieuw product of nieuwe lijn wilt lanceren en een grote doelgroep wilt bereiken. Wel is het van belang dat je voor de juiste influencer kiest. Een groot volgersaantal is niet het belangrijkste. Kijk naar de relatie die de influencer met zijn volgers heeft en kies op basis daarvan iemand uit die het beste bij jouw merk past.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *